odc. 53. Event - modne narzędzie w zarządzaniu.

Event jedno z modniejszych narzędzi zarządzania.

Event (ang. wydarzenie) – zdarzenie zaplanowane i zorganizowane pod kątem ściśle określonego celu. Ten cel determinuje rodzaj wydarzenia, uczestników, miejsce, czas i niezbędne środki. W języku potocznym, używane w odniesieniu do wydarzenia związanego z muzyką elektroniczną (np. festiwalem) lub z grami MMORPG (oznacza specjalne wydarzenie w grze). Określenie to zostało zaczerpnięte z zachodniej kultury pod koniec 2004 roku. Eventy można kategoryzować czyli podzielić na szereg kategorii. Gdy za kryterium przyjmiemy rodzaj wydarzenia mówimy o ventach: sportowych, przygodowych kulturalnych, rozrywkowych,  wyjazdowych. Jeśli przyjąć jako kryterium cel eventu – wydarzenie może: propagować myśl, wiedzę i edukować (konferencje, seminaria, szkolenia) oraz integrować, motywować lub kształtować wizerunek marki Twojej firmy. Twórców w tej branży można podzielić na 3-y podstawowe grupy firm jednostek prawnych, lub osób, których działalność składa się na ostateczną organizację wydarzenia i, co za tym idzie, osiągnięcie zamierzonego efektu,celu. 1/. Organizatorzy. Firmy eventowe, działy eventowe w agencjach reklamowych, agencjach Public Relations, domach mediowych, pracownicy działów organizacji wydarzeń w korporacjach, działający na rzecz klienta wewnętrznego/*. 2/. Osoby i firmy reprezentujący miejsca, w których organizuje się te wydarzenia eventowe. Zarządzający salami koncertowymi i konferencyjnymi, galeriami sztuki, obiektami sportowymi, hotelami, lokalami gastronomicznymi, przestrzenią miejską/*. 3/. Podwykonawcy. Firmy i ludzie, dzięki którym realizacja eventu przebiega zgodnie z planami organizatorów. Są wśród nich artyści, prelegenci, nagłośnieniowcy, oświetleniowcy, pirotechnicy, pracownicy cateringu i agencji ochrony, firm transportowych i wielu innych. Twoje eventy mogą dotyczyć bardzo wielu rożnych dziedzin. Event marketing to zarządzanie procesami rynkowymi poprzez wydarzenia. Mówiąc prościej kreowanie rynku poprzez oferowanie klientom imprez…. Czyli połączenie oferty sprzedaży symbolicznego chleba i obejrzenia igrzysk. Ludzie, rynek, klienci są, byli i będą istotami społecznymi. Do szczęścia potrzeba im obcowania z innymi ludźmi. Jesteśmy po prostu „stadni”. Masowe imprezy cieszące się dużą popularnością, są tego najlepszym dowodem. Organizujemy venty (oczywiście nie pod taką nazwą) od czasów prehistorycznych, przez starożytność, średniowieczne jarmarki, po obecne festyny i koncerty rockowe. Poza ewidentnym celem jakim jest rozrywka, eventy pełnią ważną rolę sprzedażową, informacyjną i komunikacyjną. Specjaliści od marketingu dostrzegli wartość wydarzeń i zaczęli dostosowywać ją do potrzeb Twojego biznesu. Zaczęliśmy organizować imprezy odkąd się ze sobą porozumiewamy. Organizacja imprezy czy to samodzielnie czy wspólnie z partnerami biznesowymi to idealny sposób zareklamowania się, budowania marki, zbierania kontaktów biznesowych, budowania pozytywnego PR-u. Sposób na przekonanie do siebie konsumenta. Przygotowanie dobrego eventu, który będzie cieszył się popularnością i przyniesie oczekiwany przez nas cel i efekt, wymaga nakładu pracy kilku grup osób. Główną z nich są organizatorzy. Kolejną organizacja mająca miejsce eventowe. Kolejną główną zaś stanowią podwykonawcy. Pamietaj, że wystarczy przedstawić wstępny pomysł i podać sumę jaka chcemy wydać, a szpece w doskonały sposób przygotują dla nas całe wydarzenie. Co ważne wykonają to z taką dbałością o najdrobniejsze szczegóły o jakich nawet nie Masz pojęcia Typu: visual marketing, czy casting na hostessy. Jeśli zatrudnisz profesjonalną firmę eventową, nie Musisz osobiście zawracać sobie głowy kontaktem z nimi. Wynajęciem obiektu sportowego, hotelu restauracji, galerii sztuki, kina, teatru sali konferencyjnej czy koncertowej zajmą się organizatorzy. Będą oni również prowadzić rozmowy z zarządcami przestrzenią miejską, zarządcami dróg parków czy innych miejsc w jakich chcemy nasz event przygotować. Ta równie ważna grupa ludzi pracująca nad przygotowaniem dla Ciebie eventu to podwykonawcy. Aby realizacja wydarzenia przebiegała zgodnie z planami potrzebny jest cały sztab ludzi. Pracownicy  cateringu i agencji ochrony,  firm transportowych, artyści, ankieterzy, hostessy, prelegenci, szpece od nagłośnienia i oświetlenia, pirotechnicy, nasi pracownicy oddelegowani do reprezentowania firmy, kwiaciarnie, lodziarnie i cała masa innych w zależności od rodzaju imprezy. Jedynie firmy posiadające duże zaplecze finansowe, stać na przygotowanie eventów we własnym zakresie. Często jedną imprezę przygotowuje kilka, lub kilkanaście firm działających w podobnym obszarze. Pozwala to na podział kosztów, daje również spore możliwości w nawiązaniu ciekawych kontaktów biznesowych. Nie jest także niczym nienaturalnym chwilowe pojednanie konkurentów, w celu przygotowania wspólnie takiego przedsięwzięcia. Ostatecznie zyski marketingowe płynące z eventów są na tyle duże że chwilowo przysłaniają konkurentom wspólną niechęć/*.

No i jak zwykle, kiedy cokolwiek wymaga dodatkowych wyjaśnień czy dopracowania, ZAPRASZAM w moje podwoje.